Vážení rodiče, milí žáci,

od pondělí 9.10.2017 dochází k organizačním změnám vedoucím k bezpečnějšímu zajištění vstupu do školy. Věnujte proto prosím zvýšenou pozornost níže uvedeným pokynům.

Proč zřizujeme recepci?

Od začátku nového školního roku se opět zvýšil celkový počet žáků školy. Zároveń tak došlo rovněž ke zvýšenému pohybu osob ve škole. Naším cílem je snaha o zajištění maximálního bezpečí našich dětí, což, vzhledem k architektonickému řešení budovy, bylo mnohdy komplikované. Recepce umístěná do vstupu školy má ale i další přínos - má pomoci rodičům i veřejnosti ve snazší a rychlejší orientaci v budově. Do této doby mnohdy docházelo k situacím, že rodič musel složitým způsobem shánět jednotlivé učitele, děti navštěvující zájmové koužky, učebny, ve kterých probíhají různé aktivity či případně řešil samotný vstup do školy přes systém telefonického vrátníka, což bylo mnohdy složité a nefunkční. Věříme, že v osobě naší recepční naleznete užitečného pomocníka, která vám pomůže v rychlé orientaci ve škole a nová služba vám přinese mnoho dobrého.

 Jak se změní provoz školy? 

Zřízení recepce s sebou logicky přináší organizační změny, které povedou ke splnění výše uvedených cílů. Zásadní změnou je skutečnost, že vstupující osoba do školy (rodič, návštěva apod.) bude dotázána na důvod své návštěvy ve škole. Jde-li rodič vyzvednout své dítě po vyučování či ze školní družiny, bude následně vyzván, aby na své dítě počkal ve vstupním vestibulu. Podrobný postup organizace vyzvedávání dětí ze školní družiny mají děti ve svých družinových zápisníčcích.
V případě, že jde rodič vyzvednout své dítě během vyučování (odchod k lékaři, náhlá nevolnost dítěte apod.), doprovodí ho recepční přímo k učebně.  

 Jak rodič může navštívit učitele?  

Zřízení recepční služby v žádném případě nesníží možnost kontaktu rodiče s pedagogem! Vzhledem k pracovním povinnostem našich pedagogů je však potřeba si schůzku předeme domluvit (emailem, telefonicky, přes službu Komens). V takovém případě pedagog oznámí recepční termín a čas domluvené schůzky na recepci a rodiči tak bude umožněn bezproblémový vstup do školy. V případě, že jde o návštěvu, která nebyla předem domluvena, ověří recepční přítomnost (a dostupnost) pedagoga, návštěvu ohlásí telefonicky či případně doprovodí rodiče do kabinetu nebo učebny.
V případě, že rodič nese dítěti v průběhu vyučování cokoli, co se nevešlo do školní tašky :-) - svačina, učebnice, cvičební úbor nebo zapomenutý domácí úkol, ponechá tuto věc na recepci a recepční zajistí předání během nejbližší přestávky dítěti osobně.

 Bude rodič vyzván k předložení dokladu totožnosti?   

V žádném případě! Recepční nemá právo vyžadovat doklad totožnosti, v případě vaší návštěvy školy si pouze zapíše jméno a čas příchodu/odchodu. Tato evidence slouží pro naši orientaci v tom, kdo se ve škole pohybuje. 

 Jak bude omezen provoz recepce?    

Provoz recepce je od 7:30 do 16:00 hod. Vstup do ranní družiny či vyzvedávání dětí z odpolední družiny po uvedeném čase zůstává beze změn. Beze změny je rovněž organizace vstupu rodičů do školy před začátkem vyučování. Opětovně však apelujeme na rodiče, aby doprovázeli své děti pouze do školní šatny, nikoli však až k samotným učebnám!

Čím vším bude ještě recepce prospěšná?     

Kromě výše uvedeného budou na recepci umístěny ztracené a nalezené věci našich zapomnětlivých dětí :-) či rezervní klíče od šatních skříněk (o této změně budete včas informováni prostřednictvím našeho webu).

Vážení rodiče, milí žáci,
věříme, že touto organizační změnou zpříjemníme váš pobyt ve škole a tento krok povede k ještě větší celkové spokojenosti s našimi službami. Máte-li jakýkoli dotaz, připomínku či námět k fungování recepce, obraťte se přímo na mě, buď osobně nebo prostřednictvím dostupných kontaktů. 

s úctou

Mgr. Karel Minařík, ředitel školy