Vážení rodiče,

děkujeme všem za účast na třídních schůzkách. Přestože většina z vás navštívila školu, aby konzultovala s našimi pedagogy výsledky svých dětí, z reflexe třídních schůzek, která byla mj. i náplní našich prosincových pracovních porad, vzešly zajímavé náměty týkající se života celé Partyzánky.

Zápis známek do elektronických žákovských knížek

Jeden ze zmíněných podnětů se týkal intervalu zápisu známek do el. žákovských knížek. Školní řád stanovuje, že zámka z písemného testu (či jakékoli jiné písemné práce) bude zveřejněna do 7 dní. V případě ústního zkoušení neprodleně. 

Termíny školních akcí, změna času zahájení třídních schůzek

Z řad rodičovské veřejnosti vzešla prosba, zda-li bychom mohli organizovat školní akce (Rozsvícení vánočního stromečku, Zahradní slavnost apod.) v termínech mimo úřední dny. Nalézt volné termíny je mnohdy složité, jak pro školu, tak také pochopitelně pro rodiče. V případě Rozsvícení vánočního stromečku jsme stanovili pravidelný termín na první adventní pondělí. Rozhodně ale bereme tento podnět jako zajímavý pro plánování jiných akcí, protože účast rodičů je pro nás vždy nesmírně důležitá.

Jeden z dalších dotazů směřoval k možnému posunu času zahájení třídních schůzek. Tento krok jsme již v minulosti udělali (rozdílný čas zahájení pro I. a II. stupeň). Další změny nechystáme, neboť v nich nevidíme žádný přínos.

Školní jídelna 

Tématu organizace výdejů obědů a dalších témat spojených s provozem školního stravování se věnujeme dlouhodobě. V minulých dnech jsme nastavili jasné pokyny týkající se výdeje obědů dětem, které si zapomněly čip (informaci jste obdrželi od vedoucí ŠJ). Zároveň připravujeme od ledna 2020 další změny (např. omezení nabídky jídel na 2 volby) s cílem zrychlit výdej obědů. 

Jeden z dotazů rodičů se týkal možnosti samostatné volby polévky. Tato varianta není možná, neboť polévka je součástí hlavního jídla, které je zároveň dotováno. Nelze ani nastavit v systému polévku jako samostatné jídlo.

Velikost porcí je rovněž diskutovaným tématem spojeným s naší školní jídelnou. Vydávající kuchařky ručí za gramáž stravy, kterou vaše děti dostávají. Bude-li to možné, vrátíme se k původní praxi "vystavení" vzorové porce.

Abychom zároveň snížili množství zbytků (či vrácených) obědů, začali jsme pracovat na sestavení fotojídelníčku. Cílem této novinky, kterou chceme spustit od nového školního roku, je, aby děti viděli, co si objednávají a měli tak jasnou představu o zvoleném jídle.

Slevit či přitvrdit?

Z některých tříd přišel podnět na nízkou náročnost našich učitelů, z jiných se naopak nesl hlas poukazující na vysoké nároky, které na naše žáky klademe. Domnívám se, že je to věčná ( asi nikdy nekončící diskuse) mezi rodiči i samotnými učiteli. Mohu vás ujistit, že podobné diskuse vedeme na našich pravidelných poradách, při rozboru hospitační činnosti nebo na úrovni metodických kabinetů. Výše nároků, systém výuky, volba organizačních forem či metodických postupů musí být vždy podřízena celkové filozofii školy. A jejím pilířem je připravit každého žáka, dle jeho individuálního potenciálu, na další studijní a profesní život. Jako ředitel školy samozřejmě pečlivě sleduji, jak se našim žákům daří tento potenciál naplnit, ať už v rámci znalostních olympiád, srovnávacích celoplošných testů či především v rámci přijímacích zkoušek. Prozatím mohu tvrdit, že jsem s výsledky spokojen a odpovídají možnostem a schopnostem našich dětí. Ale na druhou stranu - pořád se můžeme zlepšovat :-)

Mějte krásné adventní dny, Mgr. Karel Minařík