Škola pro udržitelný rozvoj
Naše škola se zapojila do zmírňování dopadů klimatické změny v rámci grantového projektu Mladí pro klima z programu Active Citizens Fund, který realizuje Středisko ekologické výchovy SEVER Horní Maršov, o.p.s.. Aktivity projektu nás povedou k přijetí adaptačních a mitigačních opatření na místní úrovni. Výběr a realizace konkrétního opatření se bude dít ve spolupráci s místní samosprávu a komunitou. To vše se děje díky podpoře z Fondů EHP a Norska.
Vzdělávací program, který pomáhá zlepšovat kvalitu života v prostředí školy. Prostřednictvím dílčích kroků žáci, učitelé a místní komunita napomáhají k podpoře udržitelného rozvoje daného místa. V programu dochází k propojení prvků projektové výuky a místně zakotveného učení. Veškeré aktivity žáků a učitelů v průběhu roku směřují k vytvoření produktu, který bude přínosem pro školu. Cílem projektu je naučit žáky přemýšlet, jak vytvářet v místě svého bydliště udržitelný svět. Do programu, jehož realizace byla zahájena na začátku školního roku 2021 (pod vedením Mgr.Veroniky Radové), jsou zapojeni žáci 7.B.
Projekt podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.
Podpora, příležitosti a sdílení vedoucí k růstu
Projekt s názvem “Podpora, příležitosti a sdílení vedoucí k růstu” se zaměřuje na rozvoj kompetencí a dovedností učitelů v oblasti občanského, jazykového a inkluzivního vzdělávání. Cílem projektu je posílit a upevnit klíčové kompetence u deseti účastníků – pedagogů – jejich účastí na seminářích ve čtyřech evropských zemích (Finsko, Malta, Irsko a UK) v průběhu dvouletého období. Účastníci byli pečlivě vybráni tak, aby jejich složení rovnoměrně pokrylo celou organizaci s cílem maximalizovat potenciální dopad. Učitelé prvního stupně, druhého stupně, mentoři a začínající učitelé, speciální pedagog a zástupci vedení školy se budou účastnit těchto seminářů. Skrze tyto semináře si účastníci zlepší jejich kompetence a dovednosti, které následně přenesou na jejich kolegy s cílem zvýšit kvalitu výchovně vzdělávacího procesu na ZŠ Partyzánská.
Projekt - více informací zde - je realizován v období 2020 - 2022.
Schools of equality: Rovnost začíná ve škole
Program je zaměřený na podporu participace studujících v rozhodovacích procesech o podobě a charakteru prostředí, ve kterém se vzdělávají. Program staví na tématu rovnosti a genderové citlivosti školního prostředí a jeho základní prvky jsou participativní plánování vlastních nápadů skupin studujících, realizace průzkumu ve školním prostředí, navržení a prezentace možných změn vyučujícím a školnímu managementu a jejich provedení. Program tak přímo rozvíjí kompetence k aktivnímu občanství, demokratické kultury a rovnosti žen a mužů v prostředí školy.
Podrobněji o projektu zde.
Zlepšování práce školy v rámci formativního hodnocení

100 let vzájemnosti a odlišnosti
Projekt je podpořen Visegradským fondem.

Hlavním cílem projektu je odstranit nedůvěru a předsudky vůči přistěhovalcům a rovněž posílit respekt k kulturním rozdílům. Projektové aktivity a setkání nám pomohou představit historii a současný stav kultury zapojených zemí a zvýšit povědomí o vzájemnosti.
Projekt spojuje Polsko, Slovensko, Ukrajinu a Českou republiku na základě podobnosti našich jazyků a kulturních kontextů, středoevropského umístění a historické události "1918 - konec první světové války".
Jako partnerské školy jsou do projektu zapojeny základní školy z partnerských měst České Lípy - Boleslawiece, Bardejova a Užhorodu.
Projekt byl úspěšně realizován a ukončen ve školním roce 2019/2020.
Učitelem moderně a odborně - podpora učitelského vzdělávání na FP TUL
Registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006908
Období realizace: 1. 1. 2018 - 30. 6. 2020
Anotace: Projekt se zaměřuje na řešení vybraných otázek inovace učitelského vzdělávání na FP TUL. V popředí projektu stojí inovace systému pedagogických praxí na FP TUL a otázky rozvoje klíčových kompetencí studentů s ohledem na jejich přípravu na výuku. Projekt dále zahrnuje podporu aktivit vedoucích k zvyšování kvality vysokoškolských učitelů připravující budoucí pedagogické pracovníky. Projekt zahrnuje i akční výzkum realizovaný budoucími pedagogy (studenty učitelství) v rámci vybraného tématu na daných základních školách Liberecka.
Vzdělávání a inspirace na ZŠ Partyzánská - Šablony I

Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích a posílení vzdělávání pedagogických pracovníků. Aktivity jsou realizovány prostřednictvím čtenářských klubů, klubů zábavné logiky a doučovacích aktivit. Součástí projektu je vytvoření pozice sociálního pedagoga.
Edison
Edison je projekt podporující mezinárodní porozumění, vyvolává ve studentech zájem o angličtinu a cestování.
Tento projekt probíhá v České republice již 7 let. Jedná se o mezinárodní projekt, ve kterém má škola po dobu jednoho týdne roli hostitele zahraničních studentů, kteří mají pro žáky připravené prezentace a worshopy o své zemi, kultuře, tradicích apod. Tito zahraniční přednášející jsou vybráni na základě znalostí, zkušeností a úrovně jejich anglického jazyka.