- Pro koho je zápis povinný?
Zápis do prvních tříd pro školní rok 2023/2024 je povinný pro děti narozené od 1.9. 2016 do 31. 8. 2017.
- Jaká jsou kritéria pro přijetí žáků na ZŠ Partyzánská?
Ředitel Základní školy, Česká Lípa, Partyzánská 1053, příspěvková organizace, Mgr. Karel Minařík, stanovuje kritéria pro přijetí žáků do 1. ročníku základního vzdělávání pro školní rok 2023/2024:
1. přednostně budou přijati žáci s místem trvalého pobytu ve školském obvodu Základní školy, Česká Lípa, Partyzánská 1053, příspěvková organizace, stanoveném Obecně závaznou vyhláškou Města Česká Lípa č.3/2016 vymezující školské obvody základních škol tzv. spádový obvod.
V případě, že bude možno přijmout žáky s místem trvalého pobytu mimo spádový obvod školy, budou o přijetí těchto žáků rozhodovat pomocná kritéria:
2. sourozenec žadatele o přijetí je již žákem Základní školy, Česká Lípa, Partyzánská 1053, příspěvková organizace,
3. ostatní žadatelé o přijetí.
V případě převisu počtu žadatelů v rámci jednotlivého kritéria 2. a následně kritéria 3. se bude o přijetí rozhodovat losováním.
Pro školní rok 2023/2024 předpokládáme otevření 2 tříd pro první ročník. Počet přijímaných dětí se odvíjí od naplnění maximální kapacity školy, tj. 470 žáků.
Uvědomujeme si, jak je pro rodiče i naše budoucí prvňáčky důležité, aby poznali svou novou školu ještě před zápisy. Proto jsme pro Vás všechny připravili následující akce:
- Na slovíčko, řediteli aneb Čaj o půl čtvrté 23.3. v 15:30 hod.
Setkání vedení školy a rodičů, které nabídne prostor pro odpovědi na vaše otázky (nejen) k zápisu do 1.tříd, ale také ke vzdělávacímu programu školy, nabídce aktivit a organizaci vyučování.
- Vítejte na Partyzánce aneb Prohlídka školy 13.4. od 15:00 hod.
Prohlídka školy je určena dětem i rodičům, během ní vám ukážeme učebny i zázemí školy, která se brzy stane "druhým domovem" vašich dětí.
- Odpoledne otevřeného vyučování 13.4. od 16:00 hod.
Během této akce se Vám představí paní učitelky budoucích 1.tříd, které si připravily ukázku vyučování pro vaše děti.
Díky předchozím zkušenostem jsme pro letošní rok upravili postup pro řešení zápisů do 1.tříd, který kombinuje on-line formu (podání přihlášek, řešení adinistrativních záležitostí) a prezenční zápis.
Zápisy do 1.tříd pro školní rok 2022/2023 proběhnou na ZŠ Partyzánská 28.4.2023 od 14. do 18.hod. Dodatečný zápis proběhne dne 8.6.2023 od 14:00 do 17:00 hod. V případě, že se nemůžete ve zvolených termínech z vážných důvodů zápisu do 1.tříd zúčastnit, kontaktujte vedení školy.
Zápis dítěte do 1.třídy se skládá ze 2 kroků. Tím prvním je vyplnění a předložení potřebné dokumentace, tím druhým pak samotný "fyzický zápis" dítěte. Ke splnění těchto kroků můžete využít následujících možností.
Zásadní dokument, kterým je "Žádost o zápis dítěte do 1.třídy" můžete vyplnit on-line od 15.4. do 27.4.2023. Pro vstup do on-line prostředí využijte odkaz na začátku této stránky (banner v záhlaví). Tento elektronický nástroj vám zároveň umožní rezervovat si konkrétní čas fyzického zápisu (28.4.) a předvyplnit základní údaje potřebné k rezervaci času zápisu. V případě, že využijete této možnosti, postupujte dle následujících pokynů:
1. na vámi zadaný e-mail vám přijde vygenerovaná přihláška. Přihlášku si stáhněte, doplňte požadované údaje, vytiskněte, podepište a vemte s sebou k zápisu.
2. nemáte-li možnost tisku přihlášky, můžete ji vyplněnou zaslat na e-mail michaela.rubasova@zspartyzanska.cz. V den zápisu bude přihláška připravena k podpisu.
3. nebude-li možné přihlášku doplnit o požadované údaje, vyplníte je v den zápisu.
4. S sebou si prosím přineste průkaz totožnosti zákonného zástupce a rodný list dítěte.
Elektronicky můžete vyplnit i "Dotazník pro rodiče". Jeho vyplnění je dobrovolné, nicméně žádané. Informace, které z dotazníku získáme, nám pomohou poznat jeho osobnost a připravit se tak na jeho přijetí do 1.třídy. Dotazník můžete vyplnit ZDE od 1.4.2023 do 27.4.2023.
Stejnou cestu můžete zvolit i v případě "Žádosti o odklad školní docházky"
Potřebné dokumenty můžete vyplnit i v klasické (papírové) formě. Naleznete je v přílohách této stránky (dole pod textem). K jejich odevzdání máte následující možnosti:
a) zašlete je naskenované e-mailem na adresu michaela.rubasova@zspartyzanska.cz
b) odevzdáte je v den zápisu přímo ve škole
c) vyplníte je přímo ve škole v den zápisu
I v případě volby fyzického odevzdání dokumentů můžete využít rezervačního systému a určit si konkrétní čas zápisu ve škole. Platí pro vás stejná povinnost - prokázat se platným průkazem totožnosti a předložit rodný list dítěte.
Stejnou cestu můžete zvolit i v případě "Žádosti o odklad školní docházky"
Máte-li jakékoli otázky k zápisům, neváhejte se obrátit na ředitele školy, Mgr.Karla Minaříka: reditel@zspartyzanska.cz