Vážení rodiče, vážení kolegové, milí žáci,

v pátek 27.3.2015 proběhlo v obřadní síni českolipské radnice slavnostní udělení ocenění Českolipský pedagog roku 2015. Je mi ctí Vám oznámit, že jednou z oceněných pedagogických pracovníků je i naše kolegyně, Ing.Mária Vostarková (článek z Českolipského deníku k přečtení zde). Touto cestou ji za nás všechny srdečně gratuluji a přeji mnoho úspěchů v její další učitelské práci.

Nominační dopis Mgr.Karla Minaříka, ředitele školy:

Ocenění „Českolipský pedagog roku“ je vyjádřením respektu a úcty výjimečným pedagogickým pracovníkům, kteří zasluhují za svou práci všeobecné uznání a respekt odborné i laické veřejnosti. S vědomím této hodnoty ocenění, které Město Česká Lípa pravidelně uděluje českolipským učitelům, si dovoluji nominovat na letošní udílení titulu „Českolipský pedagog roku 2015“ naší kolegyni Ing. Máriu Vostarkovou.Dovolte mi rovněž, abych touto cestou kolegyni představil a seznámil Vás s argumenty, které nás ke zmíněné nominaci vedly.

Kolegyně Mária Vostarková je nejen zkušenou pedagožkou, která spojila svou profesní kariéru s řadou českolipských základních a středních škol, ale díky svým odborným i lidským kvalitám výjimečnou kolegyní, jenž svou prací zcela zásadně pomáhá naplňovat smysl vzdělávání a výchovy v pravém slova smyslu. Přestože její původní vzdělání nesouviselo s pedagogikou, vydala se vzápětí na nelehkou cestu učitelské práce, které zůstává věrná již téměř 30 let. Své první učitelské zkušenosti získala na SOU v České Lípě (1987 – 1992). V roce 1992 přestoupila na Základní školu Partyzánská, kam se postupně vracela (po působení v ZŠ a MŠ Klíč a ZŠ Jestřebí) a kde působí do současnosti.

Délka pedagogické praxe či jistá věrnost naší škole není tím nejzásadnějším argumentem pro udělení zmiňovaného titulu. Je to především její usilovná a neutuchající práce výchovné poradkyně, které se věnuje téměř od počátků svého pedagogického působení. Kolegyně Vostarková je člověkem, který zasvětil svůj profesní život pomoci žáků s poruchami učení a chování. Kdo z nás má s takovým druhem práce svou zkušenost, uvědomuje si, že vyžaduje nadmíru nasazení, trpělivosti a empatie. A tyto hodnoty vkládá naše kolegyně do své práce, v jejíž smysl pevně věří. O jejich výsledcích hovoří zcela jasně úspěchy těch, pro které by bylo jinak vzdělávání nepřekonatelnou překážkou.

Ze svého osobního pohledu si vážím kolegyně Vostarkové nejen pro výše zmíněnou práci, která pomáhá nejen mně, ale i ostatním kolegům, ale vážím si jí pro její odborné a lidské kvality. Je člověkem, který věnuje pedagogické profesi veškerý svůj čas a entuziasmus, mnohdy na úkor svého soukromí, neboť vyučování pro ni nekončí posledním zvoněním. Uvědomuje si, jak složitá a komplikované je duše dítěte, a jak je nesmírně důležité, aby učitel byl tím, u kterého lze hledat pomoc a pochopení. Zároveň je učitelkou, která svou náročností k dětem i sobě samé, a neustálým hledáním nových pedagogických metod ukazuje, že vzdělání je jedinečným vkladem do života našich žáků.Naši nominaci Ing.M.Vostarkové bychom mohli podložit nekonečným výčtem akcí a aktivit, které pro děti připravuje, ať už v rámci přímé výuky nebo ve volném čase. Tím nejzásadnějším argumentem je ona příkladná a svědomitá práce, především v oblasti náprav poruch učení a chování, pro kterou se těší respektu ze strany žáků, rodičů, svých kolegyní, kolegů a vedení školy.