Řád zařízení školního stravování je vydán podle zákona č. 561/2004Sb., vyhlášky MŠMT č.107/2005 Sb. o školním stravování, vyhlášky MŠMT č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování a dalších platných právních předpisů., a podle zákona č. 76/1978 Sb.,§32 o školských zařízeních.
Vnitřní řád je platný pro všechny strávníky, zaměstnance i cizí strávníky.
- Strávníci se k odběru stravy přihlašují osobně v kanceláři ŠJ u vedoucí ŠJ. Není možné přihlašovat strávníka telefonicky.
- Každý strávník je povinen odevzdat vyplněnou přihlášku ke stravování na aktuální školní rok u vedoucí ŠJ.
- Cena stravného a platby:
Kat. Věk cena výše měsíční platby Poznámka I. 7- 10
25,- Kč 550,-Kč strávník, který ve šk. roce 4.třídy dosáhne věku 11 let, spadá do II. kat. II. 11-14 27,-Kč 580,-Kč strávník, který ve šk. roce 9.třídy dosáhne věku 15 let, spadá do III. kat. III. od 15. 30,-Kč 650,-Kč Cizí strávníci - důchodci - 63,-Kč 1 300,-Kč Cizí strávníci - ostatní - 66,-Kč 1 370,-Kč
Strávník, který ve školním roce 4. třídy dosáhne věku 11 let, spadá do kategorie II. Strávník, který ve školním roce 9. třídy dosáhne věku 15 let, spadá do III. kategorie - Platba obědů se provádí bankovním převodem na účet školy: 40825824/0600
- Variabilní symbol (VS) Vám přiřadí zástupce ředitele školy při přijetí dítěte do školy. Specifický symbol pro platbu obědů je číslo 5.
- Platba za obědy musí být připsána na účet školy nejpozději do 20.dne v měsíci na měsíc následující. Platby za stravné se párují dle variabilních symbolů, proto je vyplňujte pečlivě, aby nedošlo k přiřazení platby jinému strávníkovi. V případě nedostatku kreditu na stravném se strávníkovi automaticky obědy odhlásí! Je nutné platit obědy včas!
- Pozor: převod plateb ze složenky na účet banky trvá až 4 dny!
- Při podání přihlášky ke stravování si strávník zakoupí u vedoucí školní jídelny identifikační čip (v hodnotě 120 Kč). Objednávka stravy je možná až po připsání kreditu na konto strávníka.
- Objednání stravy je možné prostřednictvím objednávkového terminálu umístěného v hale jídelny nebo skrze webové rozhraní školy (www.zspartyzanska.cz) případně na ww.strava.cz.
- K odběru stravy použije strávník svůj identifikační čip.
- Zapomene-li strávník svůj čip, počká, až budou vydány obědy ostatním strávníkům. (nebude čekat na konec výdeje, ale počká, až kuchařky odbaví skupinu strávníků, se kterou přišel). Posléze nahlásí u výdeje oběda své jméno, obsluha výdeje ověří druh objednávky a oběd strávníkovi vydá. Výdej oběda jiným způsobem není možný. Dbejte na to, aby děti měly své čipy vždy při sobě!
- Ztratí-li strávník čip, neprodleně tuto skutečnost oznámí vedoucí školní jídelny. Ta jeho čip zablokuje proti zneužití jinou osobou. Strávník si zakoupí nový čip v plné hodnotě 120,- Kč. Jiný, náhradní doklad pro vyzvednutí oběda, není možný.
- Obědy jsou vydávány od 11.40 hod do 13.45 hod. Výdej obědů do vlastních nádob /NE DO SKLENĚNÝCH!/ je od 10.45 hod. do 11.15 hod. a následně po ukončení výdeje pro žáky (od 13.45 hod do 14.00 hod.).
- Trvalé odhlášky ze stravování v průběhu školního roku musí být potvrzeny písemně od rodičů.
- Vyúčtování přeplatků ze stravného strávníkům bude provedeno po červnové uzávěrce (po dohodě s vedoucí jídelny může být provedeno i během školního roku).
- Stav přeplatků za stravné jednotlivých strávníků lze zjistit na strava.cz po přihlášení na uživatelský účet.
- Žáci a zaměstnanci školy mají nárok na 1 oběd denně za výše uvedené ceny jen v době své účasti ve vzdělávacím proces a pokud stravu konzumují v provozovně – ve školní jídelně.
- Skladba oběda: Polévka, hlavní jídlo, nápoj + doplněk (je-li k obědu)
- Zaměstnanci v době své nemoci, volna nebo dovolené se mohou stravovat pouze za ceny pro cizí strávníky. V době prázdnin (podzimní, vánoční, pololetní, jarní, velikonoční, hlavní), ředitelského volna, či jiné neplánovaných prázdnin mají všichni strávníci obědy odhlášené. V případě, že se bude v těchto dnech vařit, bude tato informace oznámena e-mailem a zveřejněna na obvyklém místě - informační tabule u vstupu do školy, nástěnka v hale jídelny, webové stránky školy. Budete-li mít zájem o odběr obědů v tyto dny, je možné si obědy přihlásit přes www.strava.cz. Oběd v tyto dny pro všechny strávníky je za plnou cenu.
- Odhlášky obědů PRO NEMOCNÉ DĚTI (neplánovaná nepřítomnost) jsou přijímány od 6 do 8 hod ráno ještě na ten den.
- Odhlášky obědů strávníků v době školních akcí - výlety, sportovní akce, ozdravné pobyty, provádí rodiče, nikoli učitelé. V případě plánované akce, kdy se děti nevrátí do školy v době výdeje a oběd nebude odhlášen, bude účtován jako oběd nedotovaný.
- Informace o mimoškolní akci je vždy zapsána v žákovských knížkách nebo webových stránkách školy.
- Není možné odhlašovat obědy zpětně. Strávníkovi, který si obědy neodhlásí, propadají bez náhrady!
- V případě onemocnění strávníka je možné si jeho oběd vyzvednout do přenosných nádob pouze v 1. den nemoci (v hodinách určených pro výdej stravy do vlastních nádob), od 2. dne nepřítomnosti strávníka musí být oběd odhlášen, a to na strava.cz do 14 hodin.
- Dotované obědy – obědy pro žáky a zaměstnance školy jsou dotované, ale pouze ve dnech, kdy je strávník ve škole přítomen. V případě onemocnění, či jiné absence ve škole má strávník možnost odebrat oběd pouze v 1. dnu nepřítomnosti, od 2. dne už musí oběd odhlásit. V případě, že obědy od 2. dne absence nejsou odhlášené, bude naúčtována ke každému obědu režie i mzdový náklad v celkové částce 33,- Kč.
- V případě pracovní neschopnosti zaměstnance ZŠ Partyzánská je každý strávník povinen si odhlásit obědy již 1. den pracovní neschopnosti. V čase od 6.00 do 8.00 telefonicky nebo v jídelně.
- Do školní jídelny mají dovolen vstup pouze strávníci, kteří mají zaplacený oběd. Cizím osobám je vstup do jídelny zakázán!
- Stravující se žáci mají vstup do jídelny povolen pouze za dohledu pedagogů. Výjimečně po dohodě s vedoucí jídelny.
- Všichni strávníci jsou povinni odkládat svršky a tašky na určené místo.
- Každý strávník je povinen při pobytu ve školní jídelně dodržovat zásady slušného chování a hygieny.
- V případě opakovaného porušování slušného chování v jídelně bude strávník vyloučen ze stravování. Zároveň v případě opakovaného porušení platební povinnosti bude strávník vyloučen ze stravování.
- Každý strávník dostane oběd dle normy stanovené pro jeho věkovou kategorii. Přesto žádáme, aby každý strávník, který se necítí na tuto porci, nahlásil množství polévky a následně přílohy kuchařce u výdeje. Zamezíme tím zbytečnému vyhazování jídla.
- Jestliže se může dát dětem přídavek, tak na konci výdeje a jenom těm, kteří sní plnohodnotný oběd, tzn.polévku a hlavní jídlo. Není možné požadovat přídavek, jestliže strávník odmítne polévku.
- Není dovoleno z budovy vynášet jakékoliv nádobí, které je inventářem školní jídelny.
- Žádáme strávníky, rodiče strávníků, zaměstnance školy, aby veškeré své dotazy, připomínky ke stravování a provozu ve školní jídelně sdělovali vedoucí školní jídelny osobně nebo telefonicky na čísle 487 829 694
- Dojde- li k jakémukoliv úrazu, poskytne pedagogický dozor okamžitě první pomoc a provede zápis do knihy úrazů.
- Poškodí-li strávník zařízení nebo majetek jídelny, nahradí škodu po dohodě v plné výši zákonný zástupce, případně po dohodě s vedením školy zajistí adekvátní opravu či náhradu poškozené věci.
Mgr. Karel Minařík, ředitel školy Lenka Křižánková, vedoucí školní jídelny
V České Lípě, 31.12.2018