Ve dnech 21. – 23. 10. 2016 jsem se zúčastnila stmelovacího víkendu žákovského parlamentu ZŠ Partyzánská. Stmelovací víkend se konal na chatě Luž v Horní Světlé v Lužických horách. Po příjezdu na chatu jsme se ubytovali a šli na večeři. Po večeři jsme se vzájemně představili, abychom se lépe poznali, a hráli jsme různé hry. Druhý den začal dobrou snídaní. Hned dopoledne proběhlo rozdělení do skupin, ve kterých jsme pracovali po zbytek pobytu. Plnili jsme společně záludné úkoly a krátce před obědem jsme se pokoušeli vymyslet název i logo pro náš žákovský parlament. Odpoledne na nás čekala jedna z nejnáročnějších aktivit – výstup na nejvyšší horu Luž vysokou 793 metrů. Po dobytí vrcholu (a byl to úkol nelehký, protože cestou jsme hledali odpověď na spoustu otázek) bylo naším hlavním úkolem najít schovaný poklad, což byla krabice plná sladkůstek. Za vytrvalého a vydatného deště jsme se vrátili zpět na chatu. Večer nás čekal slepý čtverec nebo stavba nejvyšší věže s omezeného materiálu. Chuť jsme si spravili borůvkovými knedlíky a poté zase pokračovali v práci – tvorbě pravidel.Následující dopoledne jsme shrnuli celý pobyt – připomenuli si, co vše jsme dělali. Také jsme se vymýšleli různé funkce parlamenťáků, které by se nám pro fungování hodili. Po poslední aktivitě jsme byli odměněni sladkou medailí, pamětním listem a plyšákem. Pak už nás čekal jen oběd a návrat domů.

Celý pobyt jsem si užila a přivezla si nové zážitky s novými kamarády.

Natálie Váchová (zástupce parlamentu za třídu 8. A)