Řád zařízení školního stravování je vydán podle zákona č. 561/2004Sb., vyhlášky MŠMT č.107/2005 Sb. o školním stravování, vyhlášky MŠMT č. 84/2005 Sb. o nákladech na závodní stravování a dalších platných právních předpisů., a podle zákona č. 76/1978 Sb.,§32 o školských zařízeních.
- Strávníci se k odběru stravy přihlašují osobně v kanceláři ŠJ u vedoucí ŠJ nebo na recepci školy. Není možné přihlašovat strávníka telefonicky.
- Povinnost odevzdat vyplněnou přihlášku mají pouze noví strávníci .
- Cena stravného a platby:
Kategorie |
Věk |
Cena |
Výše měsíční platby |
|
I. |
7 - 10 let |
33,- Kč |
730,- Kč |
|
II. |
11 - 14 let |
35,- Kč |
770,- Kč |
|
III. |
Od 15 let |
40,- Kč |
880,- Kč |
|
Cizí strávníci - důchodci |
|
78,- Kč |
|
|
Cizí strávníci - ostatní |
|
81,- Kč |
|
|
- Pokud strávník dosáhne ve školním roce věku, který spadá do vyšší kategorie, musí být veden automaticky po celý školní rok – od 1.9.-31.8.v jeho příslušné vyšší kategorii (dle znění Vyhlášky 107/2005 Sb.o školním stravování). Školní rok trvá od 1.9. do 31.8. následujícího roku!
- Platba obědů se provádí bankovním převodem na účet školy: 40825824/0600
- Variabilní symbol (VS) Vám přiřadí výchovná poradkyně při přijetí do školy. Specifický symbol pro platbu obědů je číslo 5.
- Platba za obědy musí být připsána na účet školy nejpozději do 20.dne v měsíci na měsíc následující. Platby za stravné se párují dle variabilních a specifických symbolů, proto je vyplňujte pečlivě, aby nedošlo k přiřazení platby jinému strávníkovi. V případě nedostatku kreditu na stravném není možné obědy přihlásit!
- Při podání přihlášky ke stravování si strávník zakoupí u vedoucí školní jídelny identifikační čip (v hodnotě 125 Kč). Objednávka stravy je možná až po připsání kreditu na konto strávníka.
- Objednání stravy je možné prostřednictvím objednávkového terminálu umístěného v hale jídelny nebo skrze webové rozhraní školy (www.zspartyzanska.cz), případně na www.strava.cz.
- K odběru stravy použije strávník svůj identifikační čip.
- Zapomene-li strávník svůj čip, počká, až budou vydány obědy ostatním strávníkům. Posléze nahlásí u výdeje oběda své jméno, obsluha výdeje ověří druh objednávky a oběd strávníkovi vydá. Výdej oběda jiným způsobem není možný.
- Ztratí-li strávník čip, neprodleně tuto skutečnost oznámí vedoucí školní jídelny. Ta jeho čip zablokuje proti zneužití jinou osobou. Pokud strávník nenalezne čip do 7 dnů, zakoupí si čip nový v plné hodnotě 125,- Kč. Jiný, náhradní doklad pro vyzvednutí oběda, není možný.
- Obědy jsou vydávány od 11.40 hod do 13.45 hod. Výdej obědů do vlastních nádob /NE DO SKLENĚNÝCH!/ je od 10.45 hod. do 11.15 hod. a následně po ukončení výdeje pro žáky (od 13.45 hod do 14.00 hod.)
- Trvalé odhlášky ze stravování v průběhu školního roku musí být potvrzeny písemně od rodičů.
- Vyúčtování přeplatků ze stravného strávníkům bude provedeno po červnové uzávěrce (po dohodě s vedoucí jídelny může být provedeno i během školního roku).
- Stav přeplatků za stravné jednotlivých strávníků lze zjistit na www.strava.cz po přihlášení na uživatelský účet.
- Žáci a zaměstnanci školy mají nárok na 1 oběd denně za výše uvedené ceny jen v době své účasti ve vzdělávacím procesu a pokud stravu konzumují ve školní jídelně.
- Skladba oběda: Polévka, hlavní jídlo, nápoj + doplněk (je-li k obědu)
- Zaměstnanci v době své nemoci, volna nebo dovolené se mohou stravovat pouze za ceny pro cizí strávníky. V případě, že se bude v těchto dnech vařit, bude tato informace oznámena emailem a dále zveřejněna na obvyklém místě – informační tabule u vstupu do školy, nástěnka v hale jídelny, webové stránky školy. Budete-li mít zájem o odběr obědů v tyto dny, je možné si obědy přihlásit.
- Odhlášky obědů PRO NEMOCNÉ DĚTI (neplánovaná nepřítomnost) jsou přijímány až do 8 hod ráno ještě na ten den.
- Odhlášky obědů strávníků v době školních akcí - výlety (plánovaná akce), sportovní akce, ozdravné pobyty, provádí rodiče, nikoli učitelé. V případě plánované akce, kdy se děti nevrátí do školy v době výdeje a oběd nebude odhlášen, bude účtován jako oběd nedotovaný.
- O mimoškolních akcích jsou žáci informováni přes rozhraní Bakalářů.
- Není možné odhlašovat obědy zpětně. Strávníkovi, který si obědy neodhlásí, propadají bez náhrady!
- V případě onemocnění strávníka je možné si jeho oběd vyzvednout do přenosných nádob pouze v 1.den nemoci (v hodinách určených pro výdej stravy do vlastních nádob), od 2. dne nepřítomnosti strávníka musí být oběd odhlášen, a to na www.strava.czdo 14.00 hodin.
- Dotované obědy – obědy pro žáky a zaměstnance školy jsou dotované, ale pouze ve dnech, kdy je strávník ve škole přítomen. V případě onemocnění, či jiné absence ve škole má strávník možnost odebrat oběd pouze v 1. dnu nepřítomnosti, od 2. dne už musí oběd odhlásit. V případě, že obědy od 2. dne absence nejsou odhlášené, bude naúčtována ke každému obědu režie i mzdový náklad.
- V případě pracovní neschopnosti zaměstnance ZŠ Partyzánská je každý strávník povinen si odhlásit obědy již od 1. dne pracovní neschopnosti. V čase od 6.00 do 8.00 hodin telefonicky v jídelně.
- Do školní jídelny mají vstup pouze strávníci, kteří mají zaplacený oběd. Cizím osobám je vstup do jídelny zakázán!
- Stravující se žáci mají vstup do jídelny povolen pouze za dohledu pedagogů. Výjimečně po dohodě s vedoucí jídelny.
- Všichni strávníci jsou povinni odkládat svršky a tašky na určené místo.
- Každý strávník je povinen při pobytu ve školní jídelně dodržovat zásady slušného chování a hygieny.
- Každý strávník dostane oběd dle normy stanovené pro jeho věkovou kategorii.
- Jestliže se může dát dětem přídavek, tak na konci výdeje a jenom těm, kteří sní plnohodnotný oběd, tzn.polévku a hlavní jídlo. Není možné požadovat přídavek, jestliže strávník odmítne polévku.
- Není dovoleno z budovy vynášet jakékoliv nádobí, které je inventářem školní jídelny.
- Žádáme strávníky, rodiče strávníků, zaměstnance školy , aby veškeré své dotazy, připomínky ke stravování a provozu a návrhy sdělovali vedoucí školní jídelny osobně ihned nebo telefonicky na čísle 487 829 694
- Dojde- li k jakémukoliv úrazu, poskytne pedagogický dozor okamžitě první pomoc a provede zápis do knihy úrazů.
- Poškodí-li strávník zařízení nebo majetek jídelny, nahradí škodu po dohodě v plné výši zákonný zástupce, případně po dohodě s vedením školy zajistí adekvátní opravu či náhradu poškozené věci.
Mgr. Karel Minařík, ředitel školy Lenka Křižánková, vedoucí školní jídelny
V České Lípě dne 31. 8. 2022